SAK ilmoitti eilen kaksi viikkoa kestävistä lakoista, jotka vaikuttavat Suomen vientiin ja tuontiin. Lakon piirissä on teollisuuden satamia sekä rautateitä.
Lakkojen on sanottu vaikuttavan mahdollisesti myös bensan riittävyyteen, kun jakelu keskeytyy tulevina viikkoina.
Kysyimme muutamilta oululaisilta, ovatko lakkotoimenpiteet menneet liian pitkälle, vai onko heillä edelleen tuki ammattiyhdistysliikkeelle.
Timo Leinonen ei tue lakkoja.