Kym­me­niä näl­kiin­ty­nei­tä koiria, joista osa ontui – yli­vies­ka­lai­nen pa­ris­kun­ta tuo­mit­tiin van­keu­teen ja py­sy­vään eläin­ten­pi­to­kiel­toon

Oulun käräjäoikeuden mukaan mies ja nainen syyllistyivät törkeään eläinsuojelurikokseen

Käräjäoikeuden mukaan ylivieskalaisen pariskunnan koirat eivät saaneet tarpeeksi ruokaa.
Käräjäoikeuden mukaan ylivieskalaisen pariskunnan koirat eivät saaneet tarpeeksi ruokaa.
Kuva: Tuulikki Nousiainen

Ylivieskalaisen pariskunnan kotona asui enimmillään 82 koiraa, joista suurin osa oli laihoja tai erittäin laihoja. Näin todetaan Oulun käräjäoikeuden tuoreessa tuomiossa.

Helmikuussa 2022 valvontaeläinlääkärit joutuivat lopettamaan yli 20 koiraa eläinsuojelutarkastuksen yhteydessä.

Oikeuden mukaan koirien ruokinta oli ollut toistuvasti puutteellista eivätkä koirat saaneet riittävästi ravintoa.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Ilmoita asiavirheestä