Käräjäoikeuden mukaan ylivieskalaisen pariskunnan koirat eivät saaneet tarpeeksi ruokaa.
Kuva: Tuulikki Nousiainen
Ylivieskalaisen pariskunnan kotona asui enimmillään 82 koiraa, joista suurin osa oli laihoja tai erittäin laihoja. Näin todetaan Oulun käräjäoikeuden tuoreessa tuomiossa.
Helmikuussa 2022 valvontaeläinlääkärit joutuivat lopettamaan yli 20 koiraa eläinsuojelutarkastuksen yhteydessä.
Oikeuden mukaan koirien ruokinta oli ollut toistuvasti puutteellista eivätkä koirat saaneet riittävästi ravintoa.