Lukijalta
Mielipidekirjoitus

Ky­lä­kou­lu on tärkeä koko ky­lä­yh­tei­söl­le

Peti lauloi aikoinaan laulussaan Oulu Shangri-la: Lakkautetaan kyläkoulut ja muutkin menolähteet. Päättäjille tämä asia tulee syksyllä ajankohtaiseksi, heidän käsissään kun on kolmen Oulun kyläkoulun tulevaisuus.

Mikään uusi asia kyläkoulujen lakkautus ei ole, buumi alkoi jo 1960-luvulla, kun muuttoliike kiihtyi ja syntyvyys väheni, ja noista ajoista on vain vauhti kasvanut. Sitten Matti Vanhasen kakkoshallitus lopetti pienten koulujen erityisen valtionosuuden.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa