Oulun kaupunki tarjosi kuntalaisilleen suoran demokratian mahdollisuutta tänä keväänä. Oululaiset saivat äänestää toukokuussa 240 000 euron kohdistamisesta Oulun kehittämiseen.
Yhteensä 6 407 kertoi mielipiteensä äänestyksessä, jossa ääniä sai antaa kaikille haluamilleen ideoille. Kuntalaiset olivat antaneet ideoitaan aiemmin keväällä reilut 400, joista raati valitsi 61 mukaan äänestykseen. Toteutettavaksi valikoitui yhdeksän ehdotusta.