Kolumni

Kun Oulun kau­pun­ki antaa kan­sa­lais­ten päättää 0,03 pro­sent­ti­osuu­des­ta bud­je­tis­sa, se on näen­näis­de­mo­kra­tiaa

Oulun kaupunki tarjosi kuntalaisilleen suoran demokratian mahdollisuutta tänä keväänä. Oululaiset saivat äänestää toukokuussa 240 000 euron kohdistamisesta Oulun kehittämiseen.

Yhteensä 6 407 kertoi mielipiteensä äänestyksessä, jossa ääniä sai antaa kaikille haluamilleen ideoille. Kuntalaiset olivat antaneet ideoitaan aiemmin keväällä reilut 400, joista raati valitsi 61 mukaan äänestykseen. Toteutettavaksi valikoitui yhdeksän ehdotusta.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa