Kuusamon oma Belle
Kuusamolaislähtöinen, mutta Oulussa jo useita vuosia asunut Julia Määttä on kokenut koulukiusaamisen, elinsiirron ja syövän. Kaiken keskellä Disney-elokuvat ovat saaneet hänet uskomaan onnelliseen loppuun.
Vuonna 2017 Julia Määttä sairastui pahalaatuiseen syöpään elinsiirron jälkeisen hylkimisenestolääkityksen takia. Määtän selkäranka oli täynnä pesäkkeitä, jotka olivat levinneet lantioon ja niskaan. Jos hän olisi mennyt tutkimuksiin kaksi viikkoa myöhemmin, olisivat pesäkkeet ehtineet levitä aivoihin ja sytostaattihoidot olisivat olleet mahdottomat.
Syöpähoitojen aikana Oulun yliopistollisen sairaalan (OYS) valkoiset seinät tulivat Määtälle tutuiksi.