Energiatalous: Oulun Energia tar­vit­see lisää ener­gia­puu­ta - kysyntä kasvaa lä­hi­seu­dun en­si­har­ven­nus­puul­le

Kolumni: To­rin­ran­nan alue suo­ras­taan huutaa vielä yhtä korkeaa ra­ken­nus­ta

Tilaajille

Ko­ro­na­ra­joi­tuk­set ovat vai­kut­ta­neet myös e-ur­hei­luun ja kaikki isot ta­pah­tu­mat ovat py­säh­dyk­sis­sä: "Ta­val­laan paluuta juu­ril­le"

Elektroninen urheilu ei ole kärsinyt pandemiasta yhtä paljon kuin muut lajit, mutta kaikki isot tapahtumat ovat siinäkin olleet pysähdyksissä yli vuoden. Lajiliitto SEUL:in toiminnanjohtajan mukaan tilanteesta ovat hyötyneet pienet ja keskisuuret tekijät.

Koronarajoitukset ovat peruneet myös isoja e-urheilutapahtumia ja laskeneet alan liikevaihtoa.
Koronarajoitukset ovat peruneet myös isoja e-urheilutapahtumia ja laskeneet alan liikevaihtoa.
Kuva: Niko Röytiö/NHLGamer

Kun pandemia pysäytti urheilun ja tapahtumat yli vuosi sitten, tilanteen arveltiin tarjoavan iskun paikan elektroniselle urheilulle ja sen näkyvyydelle. Suomen elektronisen urheilun liiton toiminnanjohtajan Miika Pulkkisen mukaan yhä jatkuvat rajoitukset ovat tukeneet pieniä ja keskisuuria toimijoita, mutta iskeneet rajusti alan liikevaihtoon ja kansainväliseen toimintaan.

– Tässä on tavallaan palattu juurille eli tilanteeseen, jossa raha ei vielä liikkunut lajissa. Uudet toimijat ja pelaajat ovat päässeet verkossa esiin matalammalla kynnyksellä, mutta isot organisaatiot ovat ottaneet takkiinsa kunnolla. Koko mannertenvälinen kilpailutoiminta ja isot turnaukset sekä muut tapahtumat ovat olleet pysähdyksissä yli vuoden. Vain yksi pystyttiin pelaamaan vuonna 2020, hän kertoo.