Lukijalta
Mielipidekirjoitus

Kii­tok­set OYSin lasten päi­vys­tyk­sen hen­ki­lö­kun­nal­le

Haluan esittää sydämelliset kiitokseni Oulun yliopistollisen sairaalan päivystyksen henkilökunnalle ensiluokkaisesta hoidosta ja huolenpidosta, jonka saimme teini-ikäisen poikani kanssa.

Poikani menetti yllättäen tajuntansa parturin tuolissa. Tilanne tuli yllättäen ja oli huolestuttava, mutta onneksi hän virkosi pian. Hätäkeskuksesta saimme heti apua ja selkeät ohjeet, ja suuntasimme päivystykseen.

Sairaalassa kaikki sujui jouhevasti ja ammattitaitoisesti, vaikka käynti tutkimuksineen kesti useita tunteja parina eri päivänä. Hoitajat, laboratoriotyöntekijät ja lääkärit kohtasivat meidät ystävällisesti ja kertoen rauhallisesti ja avoimesti, miten prosessi etenee. Koko ajan tunsimme olevamme hyvissä käsissä.

"Inhimillisyys oli läsnä, ja jätti ikuisen jäljen sydämeen."

Olen syvästi kiitollinen henkilökunnalle paitsi ammattitaidosta, mutta etenkin tavasta, jolla he meitä kohtelivat kaiken kiireen keskellä – aidosti ja välittäen, huolehtien ja kuunnellen. Inhimillisyys oli läsnä, ja jätti ikuisen jäljen sydämeen.

Tämä kokemus vahvisti entisestään luottamustani suomalaiseen terveydenhuoltoon. Olen vakuuttunut siitä, että meillä on maailman paras terveydenhuolto. Teette korvaamattoman arvokasta työtä.

Lämmin kiitos jokaiselle ja voimia työhönne!

Oululainen isä

Julkaisemme kirjoituksen poikkeuksellisesti nimimerkillä.