Oulun käräjäoikeus tuomitsi maanantaina kolme reilusti alle 30-vuotiasta kuskia tuntuviin sakkorangaistuksiin törkeistä liikenneturvallisuuden vaarantamisista.
Pohjantiellä maaliskuussa 2020 huomattavaa ylinopeutta ajanut 25-vuotias mies sai 2 200 euron sakot. Mies oli ajanut 80 kilometrin tuntinopeusalueella 179 kilometrin tuntinopeudella yksi matkustaja kyydissään.
Oulun seudulla ja erityisesti Pohjantiellä on kaahailtu alkuvuodesta 2020 useaan otteeseen hurjilla ylinopeuksilla.