Kempeleeseen Zeniitin matkailu- ja virkistysalueelle rakennetaan tenniskeskus.
Tiedotteen mukaan Kempeleen kunnanhallitus hyväksyi maanantaina tontin vuokraamisen tennishallia varten.
Halliin tulee kaksi tenniskenttää, ja sen kokonaisala tulee olemaan noin 1 500 kerrosneliömetriä.
Myöhemmin hallia on mahdollista laajentaa yhden kentän verran ja lisäksi pihalle voidaan rakentaa kaksi ulkokenttää.
Hallia on tarkoitus alkaa rakentaa tänä kesänä, ja avajaisia vietetään syksyllä.
Tennishalli rakentuu Zeniitin alueen eteläosaan, jossa on jalka- ja pesäpallohalli sekä urheilutalo. Naapuritontille lähtee rakentumaan myös sisäampumahalli.
Hankkeen taustalla ovat yrittäjät Jukka Hanhela, Pauli Klasila ja Jouko Pitkälä, jotka kaikki harrastavat aktiivisesti tennistä. He kertovat tiedotteessa, että tenniskentistä on Oulun seudulla pulaa, eikä vapaita aikoja tahdo löytyä.
Oulun seudulla tennistä voi pelata sisäolosuhteissa Nallisportissa ja Hukassa.