Tilaajille

Kaup­pa­leh­ti: Kiistat au­to­kau­pois­ta ruuh­kaut­ta­vat ku­lut­ta­ja­neu­von­taa – Ou­lus­sa­kin toimiva Kamux johtaa ky­seen­alais­ta ti­las­toa

Vuoden 2019 aikana Kilpailu- ja kuluttajavirastoon (KKV) otettiin yhteyttä autokauppoihin liittyvissä asioissa peräti 16 445 kertaa, kertoo Kauppalehti.

Kuluttajaneuvonta saa vastata jatkuvasti autokauppoihin liittyviin yhteydenottoihin.
Kuluttajaneuvonta saa vastata jatkuvasti autokauppoihin liittyviin yhteydenottoihin.
Kuva: Tomi Vuokola

Vuoden 2019 aikana Kilpailu- ja kuluttajavirastoon (KKV) otettiin yhteyttä autokauppoihin liittyvissä asioissa peräti 16 445 kertaa, kertoo Kauppalehti.

Suurin osa yhteydenotoista tapahtui puhelimitse kuluttajaneuvontaan. Vertailun vuoksi asumisen tiimoilta kuluttajaneuvontaan otettiin yhteyttä 6 118 kertaa, remontoinnin osalta puolestaan 5 971 kertaa.