Kau­ko­vai­niol­la teh­dys­tä hen­ki­ri­kok­ses­ta on nos­tet­tu syyte

Syyttäjä on päättänyt nostaa syytteet kahta miestä vastaan taposta. Epäilty teko on viime vuoden toukokuussa Kaukovainiolla yksityisasunnossa tapahtunut henkirikos, kerrotaan Syyttäjälaitoksen tiedotteessa.

7. toukokuuta 2025 noin 40-vuotias mies löydettiin ulkoa makaamasta. Hänessä oli ulkoisia väkivallan merkkejä. Mies menehtyi sairaalassa vammoihinsa. Häntä oli lyöty useita kertoja teräaseella.

Epäillyt tekijät vangittiin vuoden 2025 toukokuussa.

Tapauksesta on tiedotettu edellisen kerran 1. elokuuta 2025, jolloin asian kerrottiin siirtyneen syyteharkintaan.

Lue uutinen
Kau­ko­vai­niol­la tou­ko­kuus­sa ta­pah­tu­neen hen­ki­ri­kok­sen esi­tut­kin­ta on val­mis­tu­nut – kaksi miestä edel­leen van­git­tu­na

Haastehakemus on toimitettu Oulun käräjäoikeuteen 7. huhtikuuta 2026. Pääkäsittely pidetään Oulun käräjäoikeudessa 7. toukokuuta.

Syyttäjänä asiassa toimii aluesyyttäjä Jenni Harvio.

Oikaisu 9.4. kello 15.04: Pääkäsittely on 7. toukokuuta eikä 6. toukokuuta, kuten jutussa aluksi luki.

Ilmoita asiavirheestä