Nokia: Täl­lai­nen on yhtiön yli 60-vuo­ti­nen his­to­ria Oulussa

koronarokote: Oulu aloit­taa kol­man­sien ro­ko­te­an­nos­ten an­ta­mi­sen kai­kil­le yli 18-vuo­tiail­le

Mainos: Anna lah­jak­si pai­kal­li­sym­mär­rys­tä. Tutustu Kalevan joulun ti­laus­tar­jouk­siin klik­kaa­mal­la tästä.

Kärk­käi­nen-ket­ju laa­jen­taa ruoan verk­ko­kaup­paan, va­li­koi­maan 10 000 elin­tar­vi­ket­ta ja pai­no­tus­ta luomuun – tuo­re­ta­va­ra ja al­ko­ho­li puut­tu­vat tois­tai­sek­si

Ruoan verkkokauppa saa Suomessa uuden pelurin, kun Kärkkäinen-ketju ryhtyy myymään elintarvikkeita netissä.

Verkon kautta tilattaviksi tulee yhtiön mukaan vajaan 10 000 elintarvikkeen valikoima.

Ketjun mukaan tämä vastaa "suurimpien hypermarkettien tuotemäärää".

Valikoima koostuu alkuvaiheessa kuivaelintarvikkeista ja juomista. Toistaiseksi siihen ei kuulu tuoretuotteita, pakasteita eikä alkoholijuomia.

– Erityisen vahvasti Karkkainen.comin elintarvikevalikoimissa panostetaan suuressa suosiossa suomalaisten kuluttajien parissa oleviin luomutuotteisiin sekä gluteenittomiin leivonta- ja ruoanvalmistustuotteisiin, tiedotteessa kerrotaan.

Ketjun mukaan se toimittaa verkon ruokatavaratilauksia kaikkialle Suomeen.

Kärkkäinen kertoo ottavansa kuluttajille myytävään valikoimaan myös ammattikeittiöille ja elintarvikealan yrittäjille suunnattuja suurtalouspakkauksia useissa tuoteryhmissä.