Tilaajille

Kal­lio­park­ki koki mer­kit­tä­vän ta­lou­del­li­sen ta­kais­kun, kun asiak­kaat ka­to­si­vat – Py­sä­köin­ti­mak­su­jen mah­dol­li­sis­ta ko­ro­tuk­sis­ta ei ole vielä kui­ten­kaan kes­kus­tel­tu

Kallioparkin asiakasmäärät ovat poikkeustilan jälkeen puolittuneet vuodentakaiseen verrattuna. Ylle on ilmestynyt lisää tummia pilviä, sillä kesä on ajankohtana muutenkin pysäköintimäärissä muita vuodenaikoja hiljaisempi.

Kivisydämessä on viime kuukausina riittänyt paikkoja, mistä valita. Asiakasmäärät ovat reilusti puolittuneet vuodentakaiseen verrattuna.
Kivisydämessä on viime kuukausina riittänyt paikkoja, mistä valita. Asiakasmäärät ovat reilusti puolittuneet vuodentakaiseen verrattuna.
Kuva: Pekka Peura
Miten poikkeusaika on näkynyt Kallioparkin asiakasmäärissä, Oulun Pysäköinti Oy:n toimitusjohtaja Jouni Anttila?

–  Korona on luonnollisesti näkynyt Kivisydämessäkin merkittävästi vähentyneinä asiakasmäärinä. Vaikutus alkoi maaliskuun puolivälissä.

Millainen täyttöaste on ollut aiempaan verrattuna?

– Vuoden alku eli  tammi- ja helmikuu sujuivat hyvin, mutta maaliskuun puolivälistä alkaen asiakasmäärät ovat olleet merkittävästi alle viime vuoden vastaavan ajankohdan, eli käytännössä reilusti alle puolet vuotta aiemmasta tasosta. Erityisesti lyhytaikaispysäköinti on vähentynyt voimakkaasti, toki ymmärrettävistä syistä.