Liikenne: Jos Oulun Poik­ki­maan­tie pää­te­tään uu­dis­taa, töihin pääs­tään no­peas­ti

Taiteiden yö: Kahden in­to­hi­moi­sen tai­de­har­ras­ta­jan unelma täyttyy Tai­tei­den yönä, kun Gal­le­ria 33 avaa ovensa

Tilaajille

K-Mar­ke­tit ju­lis­tau­tu­vat kiu­saa­mis­va­paik­si vyö­hyk­keik­si – "Emme halua nähdä tätä kam­pan­ja­na vaan käy­tän­tö­nä, joka jää osaksi ar­keam­me"

Noin kuusi prosenttia lapsista ja nuorista joutuu kiusatuksi viikoittain. K-Marketit ja Mannerheimin Lastensuojeluliitto käynnistivät kiusaamista torjuvan kampanjan, jonka on tarkoitus jäädä K-Markettien käytännöksi.

Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen kouluterveyskyselyn mukaan kiusaamista kokee jopa noin kolmannes alakoululaisista ja viidennes yläkoululaisista. K-Marketit ja Mannerheimin Lastensuojeluliitto (MLL) alkavat kitkemään kiusaamista yhteiskampanjalla, jossa julistetaan kaikki Suomen 780 K-Markettia kiusaamisvapaiksi vyöhykkeiksi.

Mitä tällä tarkoitetaan käytännössä, K-Market-ketjun johtaja Jesper Åberg?

– Sitä, että lapsi tai nuori voi tulla pyytämään apua keltä tahansa K-Marketin henkilökuntaan kuuluvalta kiusaamistilanteessa. Työntekijät voivat myös puuttua kiusaamiseen sellaista kohdatessaan.