Huumeiden käyttömäärän nousivat Oulussa maaliskuussa. Kuvituskuva.
Kuva: Marja Ahtola
Oulun jätevesitutkimuksissa todettiin maaliskuussa ennätyksellisen korkeat huumausaineiden käyttömäärät. Korona-aikana puolestaan huumeiden käyttö laski merkittävästi.
Näin selviää Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) teettämästä tutkimuksesta, jossa seurataan huumausaineiden jäämiä suurimpien kaupunkien jätevesissä. THL on teettänyt tutkimusta joka toinen vuosi vuodesta 2012 lähtien.