Itsenäisyyspäivä: Näin suuri paraati Oulussa jär­jes­te­tään

Kolumni: Suo­ja­tien ylit­tä­mi­nen Oulussa on uh­ka­pe­liä hen­gel­lä

Kunniamerkit: Katso, ketkä poh­jois­suo­ma­lai­set saivat it­se­näi­syys­päi­vän kun­nia­mer­kit

Mainos: Tilaa tästä Kaleva Digi 13,90 €/kk

Lukijalta
Mielipidekirjoitus
Tilaajille

Huonoja pää­tök­siä voi muut­taa: tehdään ky­lä­kou­luis­ta Oululle brändi

Oulu kasvoi roimasti, kun uusi Oulu muodostettiin 2013. Kuntaliitosta konsultoi kaupunginjohtaja Matti Pennasen pyynnöstä myös nykyinen kaupunginjohtaja Seppo Määttä. Kiitokset siitä.

Kaupunkia markkinoitiin monipuolisena asuinkuntana, jossa voi asua keskustassa, taajama-alueilla tai maaseudulla. Se oli hyvä valtti uusien asukkaiden saamiseksi. Asukasluku on nyt jo 212 000. Kiinnostus maaseutumaiseen asumiseen kasvaa vauhdilla. Sitä pitää hyödyntää kaupunkimme markkinoinnissa.

"Oulu vaarantaa pitkän aikavälin kilpailuvalttinsa tavoittelemalla lyhyen tähtäimen säästöjä Suomen suurten kaupunkien edullisimmasta peruskouluverkostostaan toimilla, jotka näyttävät menevän ohi tavoitteistaan."

Suomen Unicef myönsi Oulun kaupungille 2020 jo toisen Lapsiystävällinen kunta -tunnustuksen. Toimintamalli auttaa kuntia tekemään lasten kannalta oikeita ratkaisuja kunnan hallinnossa ja edistää lapsen oikeuksien toteutumista.

Lue Digiä _0,25 € / viikko_

Tutustu, voit peruuttaa tilauksen koska tahansa.