Näinä aikoina on puhuttu ja kirjoitettu paljon Suomen ja maailman ruokahuollosta ja -varmuudesta. Teot asian suhteen ovat jääneet täysin puuttumaan.
Olen 1946 syntynyt pientilan kasvatti. Tiedän ja elin senaikaisen ruokahuollon ja huoltovarmuuden.
En usko, että ilman sitä uskoa ja intoa, jonka sodanaikainen ruuan niukkuus vanhemmissamme aiheutti, meistä tuon ajan lapsista olisi ollut Suomen vaurastuttajiksi 50-, 60- ja 70-luvuilla.