Datakeskuksien sähköverosta ei puhuttu mitään, kun Petteri Orpo (kok) ja Riikka Purra (ps.) esittelivät hallituksen budjettiriihen päätöksiä syyskuun alussa.
Kuva: Katja Säilä / VNK
Hallitus näyttää toteuttavan datakeskusalan pelkäämän sähköveron korotuksen ensi vuonna.
Maanantaina julkaistuun valtion talousarvioesitykseen on kirjattu energiaveroja koskevaan alalukuun, että konesalien sähköverotuki poistuu ensi vuoden heinäkuusta alkaen.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Kaleva Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut