Vanhat kuvat: Top­pi­las­sa on nähty asun­to­mes­sut, teol­li­suut­ta ja eris­kum­mal­li­nen rä­jäy­tys­ope­raa­tio

Mielipide: Ves­sa­rau­ha kuuluu myös kou­lu­lai­sil­le

Mainos: Mil­lai­sia luon­to­ju­tu­ja sinä ha­luai­sit lukea? Vastaa ja osal­lis­tu 100€ lah­ja­kor­tin ar­von­taan.

Tilaajille

Di­no­sau­ruk­set elävät jat­ko­ajal­la – isonkin la­taus­hyb­ri­din saa kul­ke­maan pie­nel­lä ku­lu­tuk­sel­la, mutta pit­kil­lä mat­koil­la hyödyt hä­viä­vät

Kia Sorenton plug-in-malli yllätti koeajossa, kun akun latausvirta riitti kymmenen kilometriä ilmoitettua pidemmälle.

Kian iso maasturi on jykevän, mutta ei luotaantyöntävän näköinen. Peltien alle kätketty hybriditekniikka osoittaa, että isokin voi olla (melko) hyvätapainen.
Kian iso maasturi on jykevän, mutta ei luotaantyöntävän näköinen. Peltien alle kätketty hybriditekniikka osoittaa, että isokin voi olla (melko) hyvätapainen.
Kuva: Kari Pitkänen

Iso ja komea, sisältä kuin amerikkalainen unelma. Tällaiselta tuntuu ison SUV-kokoluokan Kia Sorento. Mikäs tässä ajellessa, komeasti ja korkealla.

Mielikin on tavanomaista kepeämpi. Nyt ei holtittomasti tuprutella fossiileja taivaalle, sillä matka sujuu lataussähköllä. Auton lataushybridiversiossa on 13,8 kilowattitunnin akku. Valmistajan mukaan sähkövoimalla voisi ajaa 57–70 kilometriä, ajo-oloista ja -ympäristöstä riippuen.