Luitko jo tämän: Sä­de­sie­ni lymysi Oulun po­lii­si­ta­los­sa, po­lii­sin yk­si­näi­nen tais­te­lu päättyi äl­lis­tyt­tä­vään voit­toon kor­keim­mas­sa oi­keu­des­sa

Pääkirjoitus: Kou­lu-uh­kauk­set eivät koskaan ole hyvää "läp­pää"

Kalevan podcastit: Raksila on isojen muu­tos­ten edessä, mutta min­kä­lais­ten?

Lukijalta
Mielipidekirjoitus
Tilaajille

Auto säh­köis­tyy, mistä ve­ro­tu­lo­ja?

Nykykaavalla laskettuna autokannan sähköistyminen tietää myös melkoisia verotulojen menetyksiä, jos autovero jatkossakin perustuu hiilidioksidipäästöihin. Valtio tarvitsee rahaa.

Päästöjä voidaan hillitä merkittävästi vaikkapa panostamalla uusiutuviin polttoaineisiin, kuten biodieseliin ja biokaasuun. Niillä ei päästä nollapäästöihin, mutta vastaavasti ainakin tiedämme, että niillä kulkevat autot on jossain kaukana valmistettu ekologisemmin kuin pääosa sähköautojen sähköakuista.

Poliitikkojen yksisilmäinen hehkutus sähköautojen puolesta on joskus liiallista adjektiivien käyttöä.

Onko tässä kuitenkin loppupeleissä tarkoitus ajaa yksityisautoilu vain omasta seinästään sähköä autoonsa lataavan omakotitalon ylellisyydeksi?

Poliitikot eivät hehkuta flexifuelin muutostekniikasta, joka voisi olla merkittävä ilmastoteko.

Lue Digiä 1 kk _vain 1 €_

Tutustu, voit peruuttaa tilauksen koska tahansa.