Alkon litramyynti laski 8,7 prosenttia helmikuussa 2022 vuoden 2021 helmikuuhun verrattuna. Kokonaisuudessaan helmikuun myynti oli 5,7 miljoonaa litraa, kun vuotta aiemmin se oli 6,2 miljoonaa.
Monopoliyhtiön mukaan koronarajoitusten asteittainen purkaminen näkyy myynnissä, sillä alkoholin kulutus jakautui helmikuussa vuotta aiempaa enemmän myös ravintola-anniskeluun Alkon ja päivittäistavarakaupan lisäksi.
Helmikuussa viinien litramyynti laski 9,4 prosenttia, panimotuotteiden 7,7 prosenttia, väkevien 7,6 prosenttia ja alkoholittomien tuotteiden 1,8 prosenttia.
Pohjois-Pohjanmaalla Alkon helmikuun kokonaismyynti laski hitusen valtakunnallista tasoa vähemmän, 8,6 prosenttia edellisvuoden helmikuuhun verrattuna. Eniten laski viinien myynti, jossa laskua oli 9,9 prosenttia.