Mainos

#y­rit­tä­jä­liik­kuu hou­kut­te­lee yrit­tä­jiä te­ke­mään lii­kun­ta­pos­tauk­sia someen ja haas­ta­maan ka­ve­rin­sa­kin mukaan kam­pan­jaan

Yrittäjät liikkuu -kampanja kesäkuun alkuviikkoina panee vauhtia yrittäjien liikuntaharrastuksiin.

”Liikunta tuo omaan jaksamiseen ja hyvinvointiin niin paljon hyvää, ettei kynnystä sille kannata nostaa liian korkealle. Oli oma laji mikä tahansa, haastan kaikki yrittäjät nyt liikkumaan ja postaamaan liikkumisen riemua somekanavissa #Yrittäjätliikkuu”, Milla Raappana sanoo. Hän itse harrastaa ratsastusta ja hevosia.
”Liikunta tuo omaan jaksamiseen ja hyvinvointiin niin paljon hyvää, ettei kynnystä sille kannata nostaa liian korkealle. Oli oma laji mikä tahansa, haastan kaikki yrittäjät nyt liikkumaan ja postaamaan liikkumisen riemua somekanavissa #Yrittäjätliikkuu”, Milla Raappana sanoo. Hän itse harrastaa ratsastusta ja hevosia.
Kuva: Anna Tilvis

Yrittäjät liikkuu -haastekampanjan tarkoituksena on kiinnittää huomiota yrittäjien fyysiseen ja henkiseen hyvinvointiin.

Viestinä on: lähde liikkeelle, ota kuva ja jaa se sosiaalisessa mediassa. Lisäksi jos haluat, haasta yrittäjäkaveri osallistumaan.

Pohjois-Pohjanmaan yrittäjien koordinaattori Milla Raappana kertoo, että haastekampanjan lähtölaukaus on kesäkuun alussa.

”Tämä on somekampanja eli tapahtuu sosiaalisessa mediassa. Haaste julkaistiin 5.6. webinaarissa. Me kehotamme yrittäjiä liikkumaan ja postaamaan. Missä ikinä liikkuukaan, onko lenkillä, pyöräilemässä vai salilla, niin voi ottaa kuvan tai videon ja postata sen hashtagillä yrittäjät liikkuu.”

Liikunta osaksi yrittäjän arkea

Sosiaalisen median kanavista on käytössä Twitter, Facebook, Instagram ja Linkedin. Aihetunnistetta #yrittäjät liikkuu käyttämällä voi lähettää niissä videon tai kuvan.

Tavoitteena on saada mahdollisimman paljon postauksia. Kampanja kehottaa yrittäjiä käymään tykkäämässä ja kommentoimassa someviestejä.

”On tärkeää, ettei yrittäjä vain paina töitä vaan ottaa liikkumisen osaksi omaa arkea. Postaus voi toimia kannusteena muille. Lisäksi samalla voi suoraan haastaa jonkun yrittäjäkaverin mukaan kampanjaan.”

Haaste ei kuitenkaan ole välttämätön osallistumiselle. Mukaan voi liittyä ilman sitä, eikä viestissä tarvitse välttämättä haastaa ketään.

Kampanja kestää kesäkuun 16. päivään asti. Raati seuloo postaukset ja valitsee niistä mieleenpainuvimman palkittavaksi. Palkitsemistilaisuus on 18.6. webinaarissa, jossa on aiheena yrittäjän hyvinvointi ja sosiaaliturva.

”Mieleenpainuvin postaus palkitaan. Kyse ei ole siitä, mikä on huikein suoritus vaan riittää kunhan lähtee liikkumaan”, Raappana toteaa.

Parempi fiilis liikkumalla yhdessä

Kampanjassa yhteistyökumppaneina olevat Fennia ja Keskinäinen Työeläkevakuutusyhtiö Elo lahjoittavat palkinnoksi Polar-urheilukellon. Lisäksi mukana on lohdutuspalkintoja.

Olet idean isä, Fennian myyntijohtaja Esa Ikonen. Mistä idea syntyi?

”Mietin, miten voisimme tuoda hyvää fiilistä yhdessä Pohjois-Pohjanmaan Yrittäjien ja Elon kanssa yrittäjille.  Tämä on helppo tapa tuoda parempaa fiilistä nykytilanteeseen. Nyt ei haeta mitään huippusuorituksia eikä kovinta tulosta. Yrittäjät voivat heittää toisilleen haastetta, että lähdepä sinäkin liikkeelle tai käydään yhdessä tekemässä jokin juttu. Muita voidaan kannustaa omalla esimerkillä”, Ikonen kertoo.

Ikoselle tärkein laji on tällä hetkellä lenkkeily. Hänelle liikkuminen tuo hyvää fiilistä ja tasapainoa muuhun elämään.

Elon yhteyspäällikkö Niko Lassila paljastaa, että hänkin aikoo osallistua kampanjaan. Yhteinen kuva Ikosen kanssa on jo suunnitteilla.

”Aion osallistua. Saadaan vauhditettua kampanjaa. Yrittäjien hyvinvoinnilla ja sillä, että pitää itsestään huolta liikkumalla, on merkitystä eläkepuolenkin asioihin. Ajatus on, että saadaan pidettyä ihmiset pitempään työkykyisinä”, Lassila sanoo.