
– Tietysti lähtökohta on, että puheluita ruvetaan tallentamaan johonkin tarpeeseen. Nauhoittaminen voi olla asiakaspalvelun laadun ja vastuukysymysten selvittelyn vuoksi järkevääkin. Tärkeä havainto on, että kun ihmiset soittelevat, toiset lörpöttelevät ajanvaraukseenkin elämäntarinansa.
– Ääriesimerkkinä voi varata itselleen hammaslääkäriaikaa, ja siinä samalla kertoa naapurin syfiliksestä ja lapsensa mielenterveysongelmista. Tietojärjestelmä voi olettaa, että asia liittyy varsin rajattuun ajanvaraukseen, mutta tuleekin rönsyilevää, kaoottista tietoa. Silloin ei helposti pystytä luokittelemaan, mikä asia on salassa pidettävää. Sekalaisen tiedon tallentaminen ei ole sitä, mitä tietojärjestelmä olettaa esimerkiksi ajanvaraukselta.