Rakentaminen: Ta­lo­teh­taan toi­mi­tus­joh­ta­ja ih­met­te­lee Oulun ahdasta kaa­voi­tus­ta

MM-kisat: Suvi Aherto on pais­ki­nut kaksi ja puoli vuotta hommia ko­ti­ki­so­jen on­nis­tu­mi­sen eteen

Lukijalta
Mielipidekirjoitus
Tilaajille

Vihreän siir­ty­män ihanuus – minkäpä sille voi, kun bussit ei kulje, rataa ei ole ja asioil­le on pääs­tä­vä

Vihreän siirtymän pitäisi tukea julkisiin kulkuneuvoihin siirtymistä, eli juna, bussi ja raitioliikennettä, mutta näyttää käyvän päinvastoin. Autoilevat Ihmiset mielellään ostavat uusia hybridiautoja, joilla voi olettaa pääsevän pisaralla pitkälle. Ja miksi ei, kun osa matkaa taittuu sähkön voimalla, niin onhan se edullista ja helppoa. Kaupungeissa.

Suomi vain on laaja, pitkä ja talvella kylmä maa. Maaseudulla ja ruuhka-Suomen ulkopuolella tuo kaupunkien vihreän siirtymän ihanuus näkyy linja-autovuorojen harvenemisena, liikennöitsijöiden vaikeutuneena tilanteena sekä sen myötä kasvaneena yksityisautoiluna.