Metsähallituksen mukaan Urho Kekkosen kansallispuistossa on ilmennyt tällä viikolla joitakin vatsatautitapauksia.
Laajaa epidemiaa ei ole ainakaan toistaiseksi tiedossa, mutta Metsähallituksen mukaan tilannetta seurataan aktiivisesti.
Yöpymiseen tarkoitetuilla tuvilla sairastumisia on raportoitu puiston eteläosissa Šuomaruoktussa eli Suomunruoktussa ja Tuiskukurussa.
Retkeilijöitä muistutetaan pitämään huoli hyvästä hygieniasta ja kertomaan sairastumisesta kämpän tai tuvan vieraskirjassa.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Kaleva Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut