Pohde: Sai­raa­la­pää­tök­siin pet­ty­nyt Me­ri-Lap­pi pohtii eroa­van­sa Lapista ja liit­ty­vän­sä Poh­tee­seen

Festivaalit: Frozen People jär­jes­te­tään Nal­li­ka­ris­sa lauan­tai­na ke­li­olo­ja uhmaten

Tuhopoltot: Ran­ta­ka­dun tu­li­pa­lot uh­ka­si­vat taas ra­ken­nuk­sia, joiden puo­les­ta ou­lu­lai­set tais­te­li­vat vuo­si­kym­me­niä

Mainos: Tilaa Kaleva tästä

Tilaajille

Turhat hä­ly­tyk­set hi­das­ta­vat kii­reel­li­seen hoitoon pääsyä – Lin­ja­joh­ta­ja kertoo, milloin en­si­hoi­don puoleen tulee kääntyä ja milloin ei

Moni turvautuu sairauden tai terveysongelman iskiessä hätäkeskukseen, joka on vain äkillistä turvallisuutta ja terveyttä uhkaavia vaaratilanteita varten. Hätäkeskuslaitos ei pysty karsimaan tarpeettomia tehtäviä tehokkaasti valtavasta yhteydenottotulvasta.

Ensihoidon linjajohtaja Markku Kuisma on huolissaan siitä, että kiireellisten potilaiden hoito voi viivästyä, jos turhia ensihoidon hälytyksiä ei saada kuriin.
Ensihoidon linjajohtaja Markku Kuisma on huolissaan siitä, että kiireellisten potilaiden hoito voi viivästyä, jos turhia ensihoidon hälytyksiä ei saada kuriin.
Kuva: Mauri Ratilainen

Tarpeettomat hälytykset kuormittavat suomalaista ensihoitoa. Tätä mieltä on ensihoidon linjajohtaja Markku Kuisma Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiiristä (Hus).

– Tällä viikolla meille tuli ensihoitoon mies, joka kärsi jalkakivusta.

Lue Digiä 1 kk _vain 1 €_

Tutustu, voit peruuttaa tilauksen koska tahansa.