Kun Tarmo Sallinen hyppäsi ensi kerran trampoliinissa, hän tunsi yhtä aikaa pelkoa ja vapautta. Jalat nousivat ilmaan, ja pian hän oli tuulenpuuskien vietävänä.
– Se tunne oli niin ihmeellinen, että rakastuin trampoliineihin välittömästi ja vahvasti, hän sanoo nyt lähes kolmekymmentä vuotta myöhemmin.
Ensimmäisen trampoliinihyppynsä Sallinen teki Minnesotassa Yhdysvalloissa, jossa hän oli vaihto-oppilaana.