Tilaajille

Tili tyhjeni – pankin asiakas teki vir­heen, mutta tie­to­jen­ka­las­te­lun koh­teek­si jou­tu­neen mie­les­tä Danske Bankin kak­sin­ker­tai­nen tun­nis­tau­tu­mi­nen olisi puut­teel­li­nen

Traumatisoiva kokemus saatteli tietoturva-asiantuntijan testaamaan, mitä pankilta pitäisi odottaa jatkossa. Pankki pahoittelee, mutta ei ota kantaa tietoturvaan.

Oulussa on paljastunut jälleen kylmäävä esimerkki siitä, miten asiakas jätettiin pankin oven taakse, vaikka hän pyysi epätoivoissaan apua tilin yhtäkkiä tyhjennyttyä. Tällä kertaa putsattiin oululaisen tietoturva-asiantuntijan perheen pankkitili. Asiakas otti Kalevaan yhteyttä, sillä hänestä Danske Bankin järjestelmässä on aukko.

Oululainen Mikko, jonka nimi on muutettu, osti puolisonsa kanssa joulun alla auton. Laina-asia hoitui 22.12. sähköisillä allekirjoituksilla. Jonkun tunnin päästä pankin alkuperäiseen tekstiviestiketjuun ilmaantui viesti.