Veikko Anttonen nauttii nykyisin eläkepäivistään Kempeleessä.
Kuva: Pekka Peura
Yksi pohjoispohjalaisen maastohiihdon merkittävistä tarinoista sai alkunsa vuonna 1967 Vaalassa, kun vankilassa Pelsolla työskennellyt Veikko Anttonen jutteli kollegansa Vilho Hämäläisen kanssa.
Hämäläinen ei niinkään esittänyt Anttoselle kysymystä, vaan paremminkin totesi ääneen ajatuksensa.
– Urheilun ja liikunnan sen ajan keskusjärjestöllä SVUL:lla oli omat piirinsä ja niillä eri lajien jaostot.
Hyvää juhannusta!
Lue Kaleva Digiä _2 kk vain 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut