”Oulun kaupungin liikunta- ja kulttuuripalveluita voi 1.1.2023 alkaen maksaa puhelimeen asennettavalla SmartumPaylla mm. Oulu10-palvelupisteessä sekä Luupin, Oulu-opiston ja Oulun liikuntapalveluiden asiakaspalvelupisteissä.” Perusteluina on ymmärrettävästi ollut taloudellisuus, mitä paperisten seteleiden käsittely aiheuttaa.
Pidän isona etuna sitä, että työnantajani tarjoaa minulle tämän mahdollisuuden, mutta paperisena liikunta- ja kulttuuripalvelusetelinä. Se on ollut todella iso rahallinen apu käyttämiini hyvinvointipalveluihin mitä Oulun kaupunki tarjoaa, varsinkin Oulu-opiston kursseihin ja uimahalliin, missä nämä paperiset setelit kävivät vielä vuoden 2022 loppuun asti maksuvälineinä.