Pääkirjoitus: "Kolmen päivän so­das­ta" Uk­rai­nas­ta voi tulla jopa vuosien mit­tai­nen, koska raa­ka­lais­mais­ta hyök­kää­jää ei voi palkita alue­luo­vu­tuk­sil­la

Historia: Näin eteni Oulun tu­hoi­sin kau­pun­ki­pa­lo tasan 200 vuotta sitten

Mainos: Juuret kas­va­vat tie­dos­ta. Tutustu Ka­le­vaan 1kk 1 €. Tilaa tästä.

Tilaajille

Syk­ke­lit ka­to­si­vat Oulun ka­tu­ku­vas­ta, mutta vuok­rat­ta­van me­no­pe­lin voi jat­kos­sa löytää Nal­li­ka­ris­ta tai pol­ku­pyö­rä­myy­mä­läs­tä

Vauhtipuiston toimitusjohtajan Kalle Komulaisen mukaan vuokrattavilla polkupyörillä on kysyntää kesäisin. Parhaimpina päivinä yrityksen kaikki pyörät ovat liikenteessä. Matkailijat käyttävät Komulaisen mukaan usein myös hotelleista lainattavia pyöriä.
Vauhtipuiston toimitusjohtajan Kalle Komulaisen mukaan vuokrattavilla polkupyörillä on kysyntää kesäisin. Parhaimpina päivinä yrityksen kaikki pyörät ovat liikenteessä. Matkailijat käyttävät Komulaisen mukaan usein myös hotelleista lainattavia pyöriä.
Kuva: Jarmo Kontiainen

”Harmillinen asia pyöräilykaupunki Oulun imagon kannalta.” ”Ajatuksena hieno ja toteutuksenakin tietyllä tapaa hyvä – mutta vaikea ottaa kantaa muuten, kun tässä ollaan vain lehtitietojen varassa ja itse järjestelmäkin oli käytössä vain lyhyen ajan.” ”Miksi kaupunki ylipäätään lähti veronmaksajien rahoilla pyörittämään polkupyörien vuokrausta?"

Tällaisia kommentteja Kaleva sai polkupyöräilyn kanssa tekemisissä olevilta yrittäjiltä kysyttyään heidän mielipiteitään Oulun kaupunkipyöräjärjestelmän kaatumisesta. Järjestelmässä oli 600 Sykkeli-pyörää, ja niitä ehdittiin käyttää vain pari kuukautta loppukesästä 2019. Pyörät palautetaan Puolaan, koska kaupunki ja puolalaisyhtiö Nextbike Polska eivät päässet sopuun toiminnan vakuuksista.