Kaleva Live: Tulevan kauden AC Oulu esit­täy­tyy suu­rel­le ylei­söl­le, vas­tas­sa re­ser­vi­jouk­kue OLS – katso kauden en­sim­mäi­nen har­joi­tus­ot­te­lu suorana täältä

Vanhat kuvat: Nos­tal­gi­nen jou­lu­kuu Oulussa 2002 – tier­na­täh­det lois­ti­vat ja Gimmel jakoi nim­ma­rei­ta Stock­man­nil­la

Luitko jo tämän: Ko­hon­neet len­to­lip­pu­jen hinnat har­mit­ta­vat Oulusta Hel­sin­kiin len­tä­viä, Nor­we­gian tark­kai­lee ti­lan­net­ta – "Pi­däm­me reittiä tar­kas­ti sil­mäl­lä"

Lukijalta
Mielipidekirjoitus
Tilaajille

Suomen yh­tey­det suoraan At­lan­til­le kuntoon

Viime viikkoina esimerkiksi Talouselämä-lehti, Oulun kauppakamari ja Mika Aaltola Itä- ja Pohjois-Suomen huippukokouksessa ovat nostaneet esiin pohjoisen reitin merkitystä Suomen tavaraliikenteessä. Viimeistään nyt Nord Stream -kaasuputken räjähdysten jälkeen ei kenellekään liene epäselvää Itämeren riskialttius ja elintärkeys Suomen tavaraliikenteen osalta.

Huoltovarmuuden ja Pohjois-Suomen teollisuuden kuljetustarpeiden varmistamiseksi olisikin nyt tarpeen harkita uudelleen pohjoista rautatieyhteyttä.

Muuttuneessa maailmanpoliittisessa tilanteessa geopoliittinen ajattelu on nostettu sille kuuluvaan arvoonsa, ja Suomen tilanteessa se tarkoittaa kolmen matkustajaliikenteen nopeuttamiseksi suunniteltua ns.

Lue Digiä 1 kk _vain 1 €_

Tutustu, voit peruuttaa tilauksen koska tahansa.