Tilaajille

Skan­di­na­vian poh­joi­nen pää­kau­pun­ki jää taakse, kun Oulu hakee it­sel­leen uutta brändiä – "Oi­sin­ko saanu lainata sua het­kek­si", saattaa silloin ou­lu­lais­ta sielua etsivä Mikko Salmi py­säyt­tää

Oulun kaupungin viestintäjohtaja Mikko Salmi kiertää kuulemassa oululaisia, kun kaupungille suunnitellaan uutta brändiä.

Oulunsalolainen Pirjo Nalkki kertoo Mikko Salmelle siitä, että Oulun keskustan reunamat on unohdettu. – Kaikki ei ole kaupungissa, Nalkki toteaa.
Oulunsalolainen Pirjo Nalkki kertoo Mikko Salmelle siitä, että Oulun keskustan reunamat on unohdettu. – Kaikki ei ole kaupungissa, Nalkki toteaa.
Kuva: Jarmo Kontiainen

Keskiviikkoaamuna yhdeksän aikoihin Oulun kaupungin viestintäjohtaja Mikko Salmi pukeutuu retrohenkiseen ruutupaitaan. Hän istahtaa vuosimallia 2015 olevan Bemarinsa kyytiin ja suuntaa kohti Oulunsalossa sijaitsevaa kauppakeskus Kapteenia.

Kahdeksan pysähdyksen kierros on vasta alkanut. Kuusi vuotta sitten itsensä Skandinavian pohjoiseksi pääkaupungiksi julistanut Oulu haluaa uudistaa brändinsä, ja siksi Salmi kulkee brändikierroksella kaupungin laitamalta toiselle.