Sisko auttoi vel­jeään va­kuu­tus­pe­tok­ses­sa Kuu­sa­mos­sa – hui­ja­si­vat yh­tiöl­tä kym­me­niä tu­han­sia euroja

Sisko kertoi valheita vakuutusyhtiölle veljensä työsopimuksesta. Tämän vuoksi vakuutusyhtiö maksoi veljelle korvauksia ansiomenetyksestä keksittyjen tulojen pohjalta.

Sisarukset tuomittiin Oulun käräjäoikeudessa Kuusamossa tehdyistä törkeistä petoksista ehdollisiin vankeusrangaistuksiin.

Syyttäjän mukaan pikkuveli oli huijannut vakuutusyhtiötä maksamaan hänelle ansiomenetykseen perustuvaa vakuutuskorvausta vuosien 2015–2020 välillä yhteensä reilun 50 000 euron edestä.

Jos teko olisi jatkunut, olisi siitä syyttäjän mukaan voinut syntyä vakuutusyhtiölle yli 700 000 euron vahinko.

Pikkuveljen huijauksen mahdollisti osittain hänen isosiskonsa.

Kesällä on aikaa lukea!

Nappaa Kaleva Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_

Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa Näköislehdet ja arkisto Galleriat, videot ja live-lähetykset Podcastit Päivittäiset uutiset sähköpostiisi Pelit ja koulutukset Tilaajaedut
Ilmoita asiavirheestä