Lukijalta
Mielipidekirjoitus

Runo lu­ki­jal­ta: Kevään tulo

Räystäiden reunoilta maahan asti

kevät jääpuikkoja kasvattaa.

Korkeat hanget käy matalammaksi

lämpö kun lumia sulattaa.

Pumpulikissoja pajupuille

lempeät päivät syntymään saa.

Riemunsa tinttikin tirskuttaa muille,

kevät jo ilmassa tuoksahtaa.


Nietokset sulavat järvien jäiltä,

maatakin esiin pilkistää.

Säästy ei pakkanen kevään säiltä

lämmin kun pohjolaan ennättää.

Kohta jo kukkia niityt kantaa,

mullassa vilisee elämää.

Vuokot ja esikot värinsä antaa

valkean jälkeen taas vihertää!

Päivi Raappana

Oulu