Oulun keskustan alueella toimivaan ravintolaan murtauduttiin perjantai-iltana kello 23 tienoilla, kertoo poliisi.
Teko paljastui saman tien ravintoloitsijan huomattua valvontakamerakuvasta, että yrityksen tiloissa liikuskeli ylimääräinen henkilö.
Paikalle hälytetyt poliisit saivat miehen kiinni itse teosta.
Murtautuja oli kiinni jäädessään ravintolan pakastimen luona nauttimassa jäätelöä, poliisi kertoo.