Rat­ti­juop­po kaahasi po­lii­sia karkuun Oulun Tas­ki­las­sa

Päihtynyt henkilöauton kuljettaja pakeni poliisin ratsiaa Oulussa vaarantaen samalla liikenneturvallisuuden törkeästi.

Poliisi suoritti sunnuntaina päivällä rattijuopumusvalvontaa Oulun Taskilassa, kun ratsiaan saapuneen henkilöauton kuljettaja teki u-käännöksen ennen puhallutuspistettä. Auto lähti Koskelantietä pitkin poliisia pakoon ajanen päin punaisia valoja sekä pitkin kevyen liikenteen väylää. Auto pysäytettiin Meri-Toppilan alueelle.

Kuljettaja vaikutti päihtyneeltä ja puhalsi törkeän rattijuopumuksen ylittävän lukeman sekä sai positiivisen tuloksen huumepikatestistä. Poliisi otti kuljettajan kiinni.

Poliisi epäilee henkilöauton kuljettajaa törkeästä rattijuopumuksesta, törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta, ajoneuvon kuljettamisesta oikeudetta, huumausaineen käyttörikoksesta sekä niskoittelusta poliisia vastaan.

Ilmoita asiavirheestä