Keskiviikkona 3. maaliskuuta A-studiossa oli rataverkoston uudistamisen miljardihankkeet. Liikenne- ja viestintäministeri Timo Harakka kertoi, kuinka merkittävää on vähentää muun muassa turkulaisten työmatkan käytettävää aikaa – pohjoissuomalaisen näkökulmasta naurettavan vähän.
Tampereen, Joensuun ja Turun kaupunginjohtajat vakuuttivat omien alueidensa merkittävyyttä ja ratahankkeen merkitystä heille.
Heidän mukaansa suurin osa valtakunnan tulonmuodostuksesta tapahtuu juuri Turku–Tampere-akselilla.