Lukijalta
Mielipidekirjoitus

Pois­tuu­ko ongelma huu­mei­den käyt­tö­huo­neil­la?

Huumeiden valvotuista käyttöhuoneista tehty kansalaisaloite etenee eduskuntakäsittelyyn, ja sitä keskustelua odotan todella mielenkiinnolla.

Toissa keväänä erään eduskunnan kyselytunnin aiheena oli sote ja siinä yhteydessä erään edustajan käyttämä puheenvuoro nuorten terapiatakuusta. Ehkä se puheenvuoro jäi mieleeni sen vuoksi, että se oli silti aiheesta ainoa tällä tavalla esitettynä.

Aivan sanatarkasti en hänen puheenvuoroaan muista, enkä pysty toistamaan, mutta sisällöltään hän esitti asian tällä tavalla: Minä en ymmärrä minkä vuoksi me täällä jappastaan terapiatakuun tarpeellisuudesta, sen toteuttamisesta ja rahoittamisesta.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa