Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialueen vammaisneuvosto kaipaa konkreettisia toimia.
Kuva: Vesa Joensuu / arkisto
Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialueen vammaisneuvosto on esittänyt aluehallitukselle vakavan huolen kuljetuspalvelujen pitkittyneistä ongelmista.
Neuvoston mukaan Tervia Logistiikan välityshäiriöt ovat johtaneet tilanteisiin, joissa vammaisten perus- ja ihmisoikeudet ovat vaarantuneet pitkien odotusten, epäluotettavan palvelun ja jopa heitteillejätön kaltaisten tapausten vuoksi.
Viime aikoina Tervia Logistiikan matkapalvelukeskusta on arvosteltu viiveistä, epäselvistä kyytivälityksistä ja kokonaan tulematta jääneistä kyydeistä.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Kaleva Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut