Oulun yh­dys­kun­ta­lau­ta­kun­ta tyrmäsi val­tuus­to­aloit­teen kau­pun­ki­pyö­rien käyt­töön­otos­ta vuo­dek­si 2026

Perustelut kuuluvat, että kaupunkipyörätoiminta ei kuulu talousarvioon eikä ole kaupungin perustoimintaa.

Oululaisen kaupunginvaltuutettu Henna Määtän (vihr.) esittämässä valtuustoaloitteessa ehdotetaan, että Oulun kaupunkipyöräjärjestelmä otettaisiin käyttöön vuodesta 2026 alkaen. Perusteluja aloitteelle ovat, että kaupunkiin on tulossa isoja tapahtumia, kuten asuntomessut vuonna 2025 ja Euroopan kulttuuripääkaupunki vuonna 2026.

Aloitteen mukaan toimiva kaupunkipyöräjärjestelmä tukee matkailijoiden ja Oulun seudulla väliaikaisesti sekä pysyvästi asuvien kestävää liikkumista.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Ilmoita asiavirheestä