Oulun ilmanlaadun seurantaraportin mukaan Oulun typpidioksidipitoisuuden lasku on pääosin joukkoliikenteen sähköistymisen ansiota.
Kuva: Miika Yliniemelä
Oulun typpidioksidipitoisuus oli viime vuonna mittaushistorian matalimmalla tasolla. Tulos selviää juuri julkaistusta Oulun ilmanlaadun seurantaraportista.
Oulun keskustan typpidioksidi on peräisin pääasiassa liikenteen pakokaasuista. Raportin mukaan suurin syy pitoisuuden laskuun lienee joukkoliikenteen sähköistyminen, sillä jo 49 prosenttia Oulun seudun liikenteen (OSL) busseista on sähköisiä.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Kaleva Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut