Kokoomus ja RKP ovat solmineet vaaliliiton huhtikuun kuntavaaleihin Oulussa.
Puolueet asettavat yhdessä sadan ehdokkaan listan. Heistä 91 on kokoomuksen ja yhdeksän RKP:n ehdokasta.
Puolueiden yhteisessä tiedotteessa todetaan, että ratkaisua pidetään hyvänä erityisesti äänestäjien näkökulmasta.
– Vaaliliitto Oulussa on meille luonteva, koska piirit ovat jo aiemmin sopineet vaaliliitosta aluevaaleissa yhdessä kristillisdemokraattien kanssa, Oulun Kokoomuksen puheenjohtaja Sebastian Stenfors sanoo.
Myös RKP:n Oulun paikallisosaston puheenjohtaja Veronica Helanen on tyytyväinen vaaliliittoon.
– RKP ja Kokoomus ovat aiemmin tehneet yhteistyötä useissa vaaleissa Oulun vaalipiirin alueella, joten on hienoa päästä jatkamaan tätä yhteistyötä myös näissä vaaleissa. Uskon, että vaaliliitto Oulun kuntavaaleissa on hyvä jatkumo kokoomuksen, RKP:n ja kristillisdemokraattien vaaliliitolle Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialueella.
Ehdokasasettelu kuntavaaleihin päättyy ensi viikon tiistaina 4. maaliskuuta.