Uskonyhteisöt: An­ka­ras­ta us­kon­yh­tei­sös­tä nuorena eronnut ou­lu­lais­läh­töi­nen nainen muis­tut­taa hen­gel­li­sen vä­ki­val­lan olevan rikos

Kolumni: Kuka keksi laittaa kä­ve­ly­ka­dun pät­käl­le nop­pa­ki­viä? – Ou­lus­sa kyn­ne­tään epä­ta­sai­sia nop­pa­ki­vi­ka­tu­ja vielä pitkään

Luitko jo tämän: Hai­luo­toon suun­ni­tel­ta­vat sillat ja pen­ger­tie ovat to­teu­tu­mas­sa ilman min­kään­lais­ta va­lais­tus­ta

Pääkirjoitus
Tilaajille

Oulun kes­kus­taan tullaan vaikka kon­ta­ten, jos sillä on riit­tä­väs­ti ve­to­voi­maa

Kaupunkikeskustan elävöittäminen vaatii Oulussakin jatkuvaa työtä. Nyt keskustellaan liiaksi mutu-tiedon pohjalta. Tekeillä oleva asiointiselvitys toivottavasti kertoo olennaista tietoa kehittämisen pohjaksi.

Oulussa on pitkään ja hartaasti vängätty siitä, miten eri liikennemuotojen suosiminen vaikuttaa kaupunkikeskustan menestykseen. Käytännössä keskustelu on tiivistynyt pitkälle siihen, ketkä tuovat keskustaan eniten rahaa: autoilijat, joukkoliikenteen käyttäjät, pyöräilijät vai jalankulkijat.

Asiasta on nyt valmisteilla asiointiselvitys,  joka toivottavasti antaa keskustelulle arvelujen ja mutu-tiedon sijasta pitävämpää pohjaa.

Laajasti näkyvyyttä saanut käsityshän on, että kauppa tai palveluyritys kärsii, jos sen viereen ei saa autoa paikoitettua.

Lue Digiä 1 kk _vain 1 €_

Tutustu, voit peruuttaa tilauksen koska tahansa.