Oulun kau­pun­ki vä­hen­tää väkeä uudella oh­jeel­la – Virka jä­te­tään täyt­tä­mät­tä, jos mah­dol­lis­ta

Hallintokunnissa ryhdytään miettimään, voidaanko pärjätä ilman jotakin palvelua.

Oulun kaupungintalolla työskentelee ihmisiä asiantuntijatehtävissä mutta paljon heitä on monessa muussakin toimipaikassa.
Oulun kaupungintalolla työskentelee ihmisiä asiantuntijatehtävissä mutta paljon heitä on monessa muussakin toimipaikassa.
Kuva: Pekka Peura

Oulun kaupunki haluaa jäädyttää henkilötyövuosiensa kasvun vähentääkseen hallintokuntiensa talousmenoja.

Oulun kaupunginhallitus päätti maanantaina perustaa hallinto- ja asiantuntijatehtäviä koskevan uuden täyttölupatyöryhmän ja tiukentaa tehtävien täyttämistä koskevia ohjeitaan.

Tarkennettujen ohjeiden mukaan täyttölupia haettaessa hallintokuntien on selvitettävä mahdollisuudet digitalisoida toimintoja ja selvittää, mitä palveluja tai tehtäviä voidaan jättää hallinto- ja asiantuntijatehtävissä tuottamatta.

Kesällä on aikaa lukea!

Nappaa Kaleva Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_

Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa Näköislehdet ja arkisto Galleriat, videot ja live-lähetykset Podcastit Päivittäiset uutiset sähköpostiisi Pelit ja koulutukset Tilaajaedut
Ilmoita asiavirheestä