Oulun hyt­tys­ke­sä ei niin paha kuin odo­tet­tiin – mä­kä­rien ja paar­mo­jen huiput vielä edessä

Hyönteistutkijan omien kokemusten perusteella sääsket eivät ole olleet liikkeellä erityisen sankoin joukoin. Kokemus voi tosin olla hyvinkin erilainen riippuen siitä, missä kesäänsä viettää.

Tavanomaisena kesänä hyttysiä on eniten juhannuksen kieppeillä.
Tavanomaisena kesänä hyttysiä on eniten juhannuksen kieppeillä.
Kuva: Maiju Pohjanheimo

Oulun seudulla viimein lämmenneet kesäsäät ovat nostattaneet kesän hyttystilanteen jälleen puheenaiheeksi.

Oulun yliopiston yli-intendentti ja hyönteistutkija Marko Mutasen havaintojen mukaan kesä on ollut hyttysten osalta normaali.

– On ollut joskus enemmänkin hyttysiä. Mäkäriäkään en ole itse juuri huomannut, Mutanen sanoo.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Mainos
Kalevan pelit

Pelaa Kalevan digitaalisia pelejä

Aivojumppaa tai rentoa ajanvietettä – tutustu peleihin ja löydä suosikkisi

Aloita pelaaminen
Ilmoita asiavirheestä