Kuva: Mauri Ratilainen
Mauri Ratilainen
Provokatiivisista lausunnoistaan tunnettu kansanedustaja Teemu Keskisarja (ps.) käytti eduskunnassa torstaina n-sanaa. Iltalehden haastattelussa hän esitti, että sanalla ei olisi Suomen historiassa kielteistä painolastia.
Rasismia tutkineen oululaisen filosofian tutkijan Jani Sinokin mielestä Keskisarjan väite on virheellinen myös kielifilosofian näkökulmasta.
Sinokki muistuttaa, että n-sanaa on 60-luvulle asti opetettu kansakoulunoppikirjoissakin nimenä tietylle väestöryhmälle.