Vesilaitosten yksityistämiselle stoppi
Eduskunta hyväksyi viime viikolla oululaisen Olli Kohosen liikkeellepaneman kansalaisaloitteen, jolla vesilaitosten yksityistäminen on tarkoitus estää yhteiskunnan kokonaisedun nimissä
Vesihuolto pysyy Suomessa jatkossakin julkisomisteisena toimintona. Siitä pitää huolen viime viikolla eduskunnassa hyväksytty historialliseksi luonnehdittu kansalaisaloite.
Kansalaisaloitteen liikkeellepanija, oululainen sairaanhoitaja Olli Kohonen kertoo olevansa hämmentynyt kansalaisaloitteen saamasta laajasta tuesta ja hyväksymisestä. Kyseessä on vasta neljäs kansalaisaloite, jonka eduskunta on hyväksynyt.
Tapauksen kunniaksi Kohonen sanoo juoneensa arkisesti lasillisen vettä.