Oululainen kansanedustaja Jessi Jokelainen aikoo asettua ehdolle vasemmistoliiton varapuheenjohtajaksi marraskuussa. Jokelaisen mukaan puoluejohtoon on paikallaan saada edustus pohjoisesta ja Oulusta.
– Aion kokeilla löytyykö puolueväeltä minulle kannatusta. Tarkoituksenani on tehdä puoluejohdosta alueellisesti tasapainoisempi, jossa myös syrjäseutujen asiat tulevat näkyvämmin esille, Jokelainen sanoo.
Vasemmistoliiton nykyinen puoluejohto on painottunut Etelä-Suomeen, sillä puheenjohtaja Minja Koskela ja ensimmäinen varapuheenjohtaja Veronika Honkasalo ovat helsinkiläisiä.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Kaleva Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut