Kolumni

Oulu on yksi maail­man par­hais­ta kau­pun­geis­ta, mutta kukaan ei tiedä sitä

Noin vuosi sitten kävellessäni Helsingin Lauttasaaressa sydämeni läikähti: näin bussipysäkillä Oulun yliopiston mainoksen. Siinä näennäistä tyytyväisyyttä kokeva nuori mies nojasi seinään tekstin "Ajattelen, siis Oulu" ympäröimänä.

Mainos ei jättänyt minua rauhaan. Paljasjalkaisena etelään eksyneenä perheenisänä aloin pohtia syitä siihen, miksi viesti tuntui menevän ohi maalitaulusta ja toisaalta, miksi Oulua niin paljon arvostan.

Kesällä on aikaa lukea!

Nappaa Kaleva Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_

Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa Näköislehdet ja arkisto Galleriat, videot ja live-lähetykset Podcastit Päivittäiset uutiset sähköpostiisi Pelit ja koulutukset Tilaajaedut